יום העבודה שלכם הוא עמוס. אתם צריכים לתת מענה בישיבות, בטלפונים, במיילים ולפעמים גם בווטסאפים וברשתות החברתיות השונות. בנוסף, אתם צריכים לקדם פרויקטים הנמצאים תחת תחום אחריותכם בין אם מדובר בעבודה עצמאית או בעבודת צוות. פעמים רבות אתם מרגישים כאילו רוב זמנכם בעבודה מוקדש לישיבות, פגישות או שיחות טלפון שלוקחות אתכם הרחק מ"העבודה האמיתית", עבודה שמוקדשת למטרות אותן אתם רוצים להשיג.
העומס גורם לכך שגם אם אתם עובדים שעות נוספות ואפילו בסופי שבוע, נדמה כאילו העבודה אף פעם לא מסתיימת, אלא שרק מצטברות מטלות נוספות כל הזמן. אז מה עושים?
כתבנו עבורכם כמה טיפים לניהול הזמן שלכם יותר טוב, ולהספיק יותר במהלך יום העבודה שלכם.
הישיבות היעילות ביותר אורכות פחות משעה. שיחות ועידה לא צריכות לקחת יותר מעשרים דקות. במידה והישיבות והשיחות שלכם אורכות יותר מכך זה אומר שכמות המידע המועברת היא גדולה בשביל ישיבה אחת וסביר להניח שלפחות חלק מהמידע לא נוגע לכל המשתתפים בה. אז איך מקצרים את זה?
פעמים רבות, נדמה שכל היום שלנו מוקדש למיילים וטלפונים עם לקוחות או גורמים בתוך החברה שבה אנחנו עובדים. דבר שמשאיר לנו זמן מוגבל לעבודה שלא כוללות שיחות או מיילים. אז איך אפשר לקצר את הזמן שאותו אתם מקדישים לשיחות?
רובכם מקדישים את שעות העבודה לדברים שנמצאים בעדיפות גבוהה. זה כמובן הגיוני, אבל זה גם יוצר מצב שאתם הרבה פעמים עובדים רק על הדברים הדחופים ביותר, כשלרוב מדובר במשימות שתאריך היעד שלהן מתקרב, או במקרים חמורים, גם עבר. בעקבות זאת נוצר מצב שאתם רוב הזמן מטפלים במשימות בדקה ה-90 (או לפחות ה-89) בלי להקדיש זמן למשימות אחרות.
הבעיה של הקדשת זמנכם למשימות דחופות, היא שאתם עובדים תמיד כשאתם נתונים בלחץ נפשי שלא פוסק. לחץ יכול להוביל לריכוז מוגבר בטווח הזמן הקצר, אבל לעייפות ושחיקה בטווח הזמן האורך ואפילו להשפיע על חייכם הפרטיים, אם תגיעו בכל יום "סחוטים" או עצבניים לביתכם לאחר העבודה.
אז איך יוצאים ממעגל הקסם של עבודה לחוצה כל הזמן? הטיפ שלנו הוא שתקדישו חלק מהיום למשימות נכנסות, משימות שניתן לטפל בהן כבר ביום שהמשימה נוספה לסדר יומכם.
בכל יום אתם עוסקים במשימות חשובות או דחופות. את חלקן, כמו ישיבות חשובות, אתם לא יכולים לשנות או להפסיק. אבל, בכל יום נכנסות גם כמה מטלות שהן בעדיפות בינונית, שיהפכו לחשובות או קריטיות אם לא תקדישו להן זמן לפני שתאריך היעד שלהן יתקרב. אנחנו ממליצים שתקדישו לפחות שעה ביום, למשימות בעדיפות בינונית. מהסיבות הבאות:
במאמר זה הבאנו טיפים והצעות לניהול זמן יעיל יותר. הדגש שאנחנו רוצים לחזור עליו, שמופיע כמעט בכל הסעיפים השונים הוא נושא התכנון. בלי תכנון אתם תהיו ב"כוננות ספיגה" כל הזמן, עם תכנון תוכלו לנהל את היום שלכם ואת המפגשים שלכם עם הלקוחות או הקולגות באופן יותר יעיל. ככל שתתכננו טוב יותר, היעילות שלכם תלך ותגבר.
© כל הזכויות שמורות לאנובה מערכות ניהול בע"מ | פיתוח ועיצוב אתרים Webnoise | מדיניות פרטיות | נגישות