בלוג
דף הבית > בלוג

מאמרים
רוב הלקוחות שלנו ב-ENOVA הם בעלי עסקים שגם מנהלים את העסק בעצמם.אחד מהם הוא אלכס – יצרן, קמעונאי וסיטונאי של מוצרי מאפה לשוק הפרטי והמוסדי.העסק של אלכס פועל בהצלחה כבר כמעט 20 שנה, עם מפעל ייצור, חנות מפעל ומערך הפצה לחנויות קמעונאיות ולקהל המוסדי. אבל אלכס הוא לא
בשנים האחרונות, צוות ENOVA ואני ליווינו עשרות עסקים משפחתיים בכל ענפי המשק, אבל במשפחה, כמו במשפחה, לא הכל רציונלי ומדי פעם, כדי לאתחל את המערכת, עלינו להוציא את הכביסה המלוכלכת החוצה, לכבס, לייבש אותה היטב ולהלביש מחדש את הנפשות הפועלות – כמו שעשינו בעסק של אברהם.
מכירים את התחושה הזו? רצפת הייצור מלאה, המלאי עולה, והרווחים לא מגיעים? אתם שוקדים שעות על המוצרים, מנסים לייעל את הייצור, אבל משהו פשוט לא מסתדר. אולי זה התמחור שלא עובד, אולי זה העובדים שלא מבינים בדיוק מה לעשות,אולי זה ספקים שמאכזבים, ואולי זה
בזמני הפנוי אני מכהן גם כצרכן – והסיפור נכתב מנקודת המבט הזאת. זוגתי שתחייה החליטה שהגיע הזמן להכניס קצת אור לחיינו,אז החלטנו להיות ספונטניים, חבשנו קסדות, עלינו על האופנועומצאנו את עצמנו באולם תצוגה של רשת המייבאת ומשווקת גופי תאורה. האולם הענק והמואר היה עוצר נשימה. תצוגות מרשימות, שילוט
רוב הלקוחות שמגיעים אלינו משתפים באתגרים שלהם. הם רוצים להגדיל לקוחות. רוצים להגדיל הכנסות. רוצים לנהל יותר טוב את הצוות. רוצים להספיק גם וגם וגם. אבל בהרבה מהמיקרים – לא מצליחים לעשות את זה… זה נובע מהרבה סיבות (שלא נכנס אליהן כרגע) אבל
חלמת לעסוק ברפואה. מגיל צעיר הייעוד היה ברור. ואחרי שנות הלימוד, ההתמחות והניסיון אחרי בתי חולים, קופות חולים, מרפאות שונות – הגיע הרגע שבו בחרת לפתוח קליניקה פרטית. אבל… העבודה היא אינסופית. מהבוקר מוקדם ועד הלילה. מטופלים צמודים זה לזה. אין זמן לאכול. אין
בעלי עסקים, תתחילו לארוז. אתם עומדים לצאת למסע שיביא אתכם למקום טוב יותר.מקום בו העסק שלכם אינו תלוי בכם,אינו זקוק לנוכחות שלכםאו למעורבות היומיומית שלכם.מקום שמשחרר אתכם מהצורך לכבות שריפות מבוקר עד ערבומפנה לכם את כל הזמן שבעולםלנהל את העסק, להוביל אותו להצלחהולממש, סוף
היערכות עסקים בתקופת החגים
העסק שלכם "חי" על החגיםאו שדווקא "מת" בתקופת החגים?כל בעל עסק יודע טוב מאודמה קורה אצלו בעסק בתקופת החגים.אצל חלקכם זה הזמן הטוב ביותר בשנה עבורכםכמו למשל: עסקי פנאי ובילוי משפחתי,חנויות ביגוד וכלי בית, חברות תיירות ועוד.ויש כאלה שאצלם אלה הימים החלשים.כן.
כל בוקר פותחים את היום עם רשימת משימות.רשימת דברים שתכננתם לעשות ולהספיק.ומגיע סוף היום ו…הספקתם?קידמתם? מנהלים ובעלי עסקים רבים מגיעים לסוף היוםולא הספיקו להגיע לחצי (לפחות)ממה שתכננו לאותו היום. וזה למה?כי הלקוח התקשר והיה במצוקה.כי העובד היה צריך עזרה והכוונה.כי היה צריך לפתור בעיה אצל הספק.
בעל עסק: "יש לנו לקוח חדש – אני חייב לטפל בו ! אני לא יכול לתת לעובדים שלי לעבוד איתו. כי אחרת… לא בטוח שהעבודה תיעשה כמו שצריך ויש מצב שנאבד את הלקוח." בעלי עסקים, מכירים את זה?
הקמת עסק חדש היא מסע מרתק, אך גם מאתגר. הקמת עסק חדש מלווה בסיכונים וקשיים לאורך הדרך, כמו אתגרי מימון, קשיי שיווק, תחרות קשה ועוד. אבל לצד זאת, גם פוטנציאל עצום להצלחה ולצמיחה. יזמים מצליחים רבים נהנים מהגשמה אישית, סיפוק עצום והזדמנות להשפיע על
ניהול עסקים משפחתיים – מציג אתגר ייחודי. מתי זה מצליח, ומתי זה פחות מתאים? כל התשובות – נמצאות בתמונה כאן. אהבה כבוד הדדי מכנה משותף נכונות לעימותים נכונות לפשרה יכולת להבליג לקבל את האחר לקבל שאולי אתם לא צודקים לראות ביתרונות האחר – יתרונות
"הקמתי את העסק כדי שאף אחד לא יגיע לי מה לעשות ואיך לעשות"רוב בעלי העסקים מכירים את התחושה הזאת.אתם "בעלי הבית".הקמתם את העסק מכל מיני סיבות.שליחות, פרנסה, הגשמה עצמית…ובין היתר, גם כדי שלא תצטרכו לתת דין וחשבון לאף אחד אחר.אתם יצירתיים, מקצוענים, שאפתניים, יוזמים.ובניתם
"אם הייתי צריך לדווח שעות על עצמי, כנראה הייתי מדווח 300 שעות בחודש…" מכירים את זה? הרבה בעלי ובעלות עסקים מכירים את המשפט הזה יותר מידי מקרוב. עבודה סביב השעון, גם לתוך הלילה. משימות. משימות. משימות. כיבוי שריפות. מענה אינסופי לשאלות הצוות. תחזוקת קשרים