בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים – כל חברה חייבת מאגר דיגיטלי של נתוני החברה.
הזמנים שבהם היינו מכניסים הכל לפנקס טלפונים או עושים טופס אקסל – כבר עוברים מן העולם.
את מקומם תופסות מערכות המידע – מערכות ממוחשבות שמאפשרות לנהל את המידע בארגון.
רוב מערכות המידע מאפשרות אחסון של מידע ובסיסי נתונים, עיבוד וניתוח של מידע וממשק גרפי למשתמש.
רוב העסקים והחברות הקטנות מתחילות להשתמש במערכות מידע בגלל מה שחייבים – מסמכי הנהלת חשבונות ממוחשבים.
כדי לעשות את הדברים בצורה טובה ויעילה, מומלץ גם לעבוד עם מערכות מידע נוספות – בהתאם לגודל החברה, סוג החברה, תחום העיסוק שלה, התקציב וכדומה.
אנו נתמקד במערכות המידע שצומחות מתוך אחד מ- 3 מוקדים עיקריים: פיננסי, לקוחות, תפעול
(אם כי רוב המערכות מכילות יותר ממוקד אחד, וחלקן אפילו משלבות את כל ה-3 במערכת ארגונית אחת).
תוכנה להנהלת חשבונות – הפקת חשבוניות, קבלות, הצעות מחיר, דוחות כספיים וכדומה.
מערכות ניהול לקוחות – ובשמם הנפוץ בשוק – מערכות CRM (Customer Relationship Management).
מערכות תפעול – לתכנון משאבי הארגון, מערכות ERP (Enterprise Resource Planning System). תחת הסיווג הזה אפשר למצוא גם מערכות לניהול פרויקטים ומשימות.
קיימות גם מערכות מידע נוספות, כמו מערכת מידע אסטרטגית (SIS), מערכת תומכת החלטה (DSS), מערכת מידע ניהולי (MIS), מערכת עיבוד תנועות (TPS), ומערכות לידים, אך קצרה היריעה מלהכיל.
להלן 5 טיפים לבחירת מערכת מידע לארגון:
© כל הזכויות שמורות לאנובה מערכות ניהול בע"מ | פיתוח ועיצוב אתרים Webnoise | מדיניות פרטיות | נגישות