דילוג לתוכן

אסטרטגיית שיווק: איך נקבעת אסטרטגיה שיווקית לעסקים?

"כמה כסף עליי להשקיע בכדי להגיע ל-X הכנסות בחודש?", "היכן ראוי שנשקיע את תקציב הפרסום שלנו?", "מה עלינו כחברה לעשות בכדי למקסם חשיפה ברשת?", "האם ישנן זירות שהפרסום בהן יעיל יותר בהשוואה לאחרות?" – לא נופתע אם שאלות כאלו ואחרות מבליחות לראשכם מספר פעמים ביום. למרות תדירות הופעתן, אינכם מצליחים בהכרח למצוא להן תשובה, מה שמחזיר אותן שוב ושוב לראשכם. הסיבה לכך ששאלות אלו מבליחות לראשכם כי לא נקבעה אסטרטגיית שיווק ברורה לעסק שלכם.

אנחנו ב-ENOVA מאמינים כי לכל השאלות ישנה תשובה, אם כי לא תמיד אתם אלו שיכולים להשיב עליהן. ואם לא אתם, אז מי? אנחנו מזמינים אתכם להסתייע בנו לטובת בניית אסטרטגיה שיווקית נרחבת ופרטנית. אתם יודעים לאן אתם רוצים להגיע אך לא יודעים איך? כל מה שאתם צריכים הוא ליווי עסקי ממוקד אסטרטגיה, במהלכו נרקום עבורכם תוכנית פעולה ליישום בשגרת עבודתכם.

נתחיל מההתחלה: מדוע צריך בכלל אסטרטגיית שיווק?

עובדה: למרות שכך ראוי שיהיה, לא בכל העסקים פעילויות השיווק מבוססות אסטרטגיה. לצד אלו ששיטת העבודה שלהם נשענת על תכנון ולאחר מכן יישום (אסטרטגיה), ישנם אלו שפועלים אינטואיטיבית במודל של ניסוי וטעיה. כלומר, מאחורי פעולות השיווק שלהם אין כל חשיבה אסטרטגית ("נפרסם קצת פה, נפרסם קצת שם ונראה כבר מה יהיה"). גישה שכזו היא אמנם אופציה קיימת, אך יש לה השלכות שהופכות אותה פחות מועדפת ולא ממש לגיטימית – מבזבוז משאבים, דרך תוצאות שאינן מספקות ועד הענקת יתרון למתחרים. אמנם בכל פרסום ושיווק יש מוטיב מסוים של חוסר וודאות, אבל אנשי מקצוע חדים ומנוסים יקטינו משמעותית את טווח הטעות.

נדגיש כי אסטרטגיה היא מסוג התוכניות שראוי להצמיד להן את "האזהרה": תוכנית אישית שלא ניתן להעברה. מדוע? משום שעסקים נבדלים במעמדם בשוק, תקציב, קהל היעד שלהם ויעדיהם. אז איך נקבעת האסטרטגיה השיווקית של כל עסק? בהתאם לאפיון הבא:

  • הבנת מעמדו הנוכחי של העסק – ביחס לעצמכם ולמתחרים
  • אפיון המטרות השיווקיות שלכם ("מה אתם רוצים?")
  • הגדרת תקציב באמצעותו ניתן יהיה להוציא לפועל את האסטרטגיה
  • גיבוש תוכנית פעולה ("איך להגיע למקום שאתם רוצים?")

"יש הבדל בין ייעוץ לאסטרטגיה שיווקית ובין ליווי אסטרטגי-שיווקי?"

במידה שכבר ביררתם אודות הנושא, לבטח הבנתם כבר בעצמכם: ישנן חברות המציעות ייעוץ לגיבוש אסטרטגיה שיווקית, וגם חברות כמו ENOVA שמציעות ליווי וגיבוש אסטרטגיה בנושא שיווק. לכאורה, התיאורים נקראים, נשמעים ומורגשים באופן כמעט זהה, אך בפועל מדובר על שני שירותים שונים במהותם וכעת נסביר: ייעוץ לבניית אסטרטגיה בתחום השיווק יתבסס אך ורק על כתיבת תוכנית מפורטת עבורכם ("הנה, בבקשה: זו האסטרטגיה שעליכם ליישם. בהצלחה"). ליווי לעומת זאת נשען גם על ניהול ובקרה של כל התהליך, כולל שיפור קמפיינים קיימים, פעילויות שיווקיות נוספות ובדיקת החזר ההשקעה. הניסיון, האנשים, הגישה והשיטה – בזכות אלו נוכל להוביל אתכם ואת העסק אל היעד שתגדירו. אז שנצא לדרך?

אנחנו ב-ENOVA מציעים ליווי עסקי ממוקד אסטרטגיה שיווקית בשיטת ENOVATION. לפרטים נוספים אודות שיטת העבודה שלנו, אתם מוזמנים להשאירו לנו את פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם.

שתפו את המאמר

מאמרים נוספים שאהבתם

רוב הלקוחות שלנו ב-ENOVA הם בעלי עסקים שגם מנהלים את העסק בעצמם.אחד מהם הוא אלכס – יצרן, קמעונאי וסיטונאי של מוצרי מאפה לשוק הפרטי והמוסדי.העסק של אלכס פועל בהצלחה כבר כמעט 20 שנה, עם מפעל ייצור, חנות מפעל ומערך הפצה לחנויות קמעונאיות ולקהל המוסדי. אבל אלכס הוא לא
בשנים האחרונות, צוות ENOVA ואני ליווינו עשרות עסקים משפחתיים בכל ענפי המשק, אבל במשפחה, כמו במשפחה, לא הכל רציונלי ומדי פעם, כדי לאתחל את המערכת, עלינו להוציא את הכביסה המלוכלכת החוצה, לכבס, לייבש אותה היטב ולהלביש מחדש את הנפשות הפועלות – כמו שעשינו בעסק של אברהם.